Cap a un model per a la Transició Energètica

La Universitat aposta de forma decidida cap a una transició energètica donant suport, impulsant o liderant projectes que ajudin a superar el model energètic que ha imperat en els darrers 150 anys, basat en una proporció creixent de recursos no renovables. La iniciativa està orientada a fomentar de forma coordinada el desenvolupament de tecnologies i noves formes organitzatives i de gestió per a un nou model energètic i social.

Per avançar en aquesta línia, s’estableix  un grup de treball específic de la UPC per coordinar, impulsar i fer el seguiment de la iniciativa i fomentar que els grups de recerca de la UPC dissenyin tecnologies estratègiques per a la transició energètica, sigui conjuntament o en col·laboració amb entitats externes a la Universitat. D’altra banda, es promourà un projecte de formació sobre aquest canvi de model, destinat tant a la comunitat universitària com a la ciutadania i les organitzacions que podrien involucrar-se amb noves tecnologies, serveis o models de negoci.

La llavor del projecte ha estat l’organització de la jornada titulada Transició vers un nou model energètic, el passat 12 de juny oberta a tota la comunitat universitària i promoguda per Carles Riba, director del Centre de Disseny d'Equips Industrials, i Ramon Sans, membre del Col·lectiu per a un nou Model Energètic i Social sostenible (CMES). La jornada va comptar amb la participació del rector Enric Fossas i del vicerector de Política de Recerca, Fernando Orejas i hi van assistir un centenar de persones.